söndag 1 november 2015

Att sätta gränser för sig själv

Det här med att sätta gränser för en själv för att, i längden, må bra är inget som har varit självklart för mig. Ofta har jag gjort och varit med på saker för att glädja andra, vilket i sig inte är fel, men utan att tänka på mitt eget mående. Jag tränar fortfarande på att få mina energibollar fördelade rätt hela veckan utan att riskera att stå utan energi eller "för mycket".

I helgen var det dags för oss att, tillsammans med ett gäng vänner, åka bort, bo på hotell och lyssna på ett av våra favoritband Takida. Lite drygt ett dygn med många intryck och "vara på språng". Efter att vi anlänt till hotellet så passade jag på att vila lite medan de andra gick och badade bubbelpool. Tyckte det ändå var lika bra eftersom jag inte får bada bubbelpool av medicinska skäl, men även för att få skärma av mig från alla intryck en liten stund innan middagen. Senare på kvällen avnjöt vi en god buffé innan spelningen började. Jag tycker att jag har väldigt svårt att fokusera när det är hög ljudvolym och mycket "surrande" i kring mig, så det var svårt att koncentrera sig på samtalet under middagen. Under själva showen stoppade jag in öronproppar av två skäl; dels skydda öronen men även minska ljudintrycken. Efter showen var mina energibollar för dagen slut och jag gick upp på rummet utan minsta dåligt samvete över att jag kastat in handduken tidigare än de andra. Jag var istället glad över att jag prioriterat mitt eget mående! Fattar ni hur duktig jag känner mig? Så för min del blev denna helg helt supertrevlig!

Hur gör ni för att få er energi att räcka hela veckan? Hur prioriterar ni ert mående?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar