lördag 14 november 2015

Återhämtning

I början av min tid på Stressrehab så tyckte jag att det här med återhämtning var lite krångligt. Vad är återhämtning som inte är en aktivitet? Se tv? Läsa bok? Andas? Både läsa bok och se tv är ju aktiviteter medan att t ex ta tre djupa andetag med jämna mellanrum är mer återhämtning. För mig är att se på tv fortfarande förenat med att då och då ta fram mobilen och googla något eller att checka av sociala medier. Jag har jättesvårt att bara göra en sak i taget. Detta är något jag verkligen jobbar med!

Jag älskar ju dessutom att läsa böcker och har alltid haft en bok på gång och några som väntar att bli lästa. Men sedan jag blev sjukskriven och numer "friskskriven" så läser jag inte lika mycket längre. Till och med ljudbok är svårt att koncentrera sig på. Detta är oroväckande för mig, eftersom detta har alltid varit ett tydligt tecken på att jag inte riktigt är på banan. Nu har jag lånat en bok på bibblan så vi får se om den blir läst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar